Iphone Shaking | Unity Communityより
iPhone自体を振ったとき、ゲームオブジェクトに対して何かの動作を加えるスクリプトが紹介されていました。
以下のスクリプトを作成して
アクションさせたいゲームオブジェクトにAdd componentします。
ソースはjavascriptです。
[code]
var accelerometerUpdateInterval : float = 1.0 / 60.0;
// The greater the value of LowPassKernelWidthInSeconds, the slower the filtered value will converge towards current input sample (and vice versa).
var lowPassKernelWidthInSeconds : float = 1.0;
// This next parameter is initialized to 2.0 per Apple’s recommendation, or at least according to Brady! 😉
var shakeDetectionThreshold : float = 2.0;
private var lowPassFilterFactor : float = accelerometerUpdateInterval / lowPassKernelWidthInSeconds;
private var lowPassValue : Vector3 = Vector3.zero;
private var acceleration : Vector3;
private var deltaAcceleration : Vector3;
function Start()
{
shakeDetectionThreshold *= shakeDetectionThreshold;
lowPassValue = Input.acceleration;
}
function Update()
{
acceleration = Input.acceleration;
lowPassValue = Vector3.Lerp(lowPassValue, acceleration, lowPassFilterFactor);
deltaAcceleration = acceleration – lowPassValue;
if (deltaAcceleration.sqrMagnitude >= shakeDetectionThreshold)
{
// Perform your "shaking actions" here, with suitable guards in the if check above, if necessary to not, to not fire again if they’re already being performed.
//iPhoneを振ったときにゲームオブジェクトへさせるアクション
Debug.Log("Shake event detected at time "+Time.time);
transform.Rotate(0,5, 0);
transform.localScale.x= 10.0f;
}
}
[/code]
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